lördag 20 oktober 2007

sovpåse


Det börjar bli kallt i vårt sovrum eftersom vi sover med öppet fönster, (jag ääälskar att sova under varmt duntäcke och känna kalluft i ansoktet!), ...lilleman har ju en tendens att sparka av sig sitt täcke, skall dock fixa några knäppen till det oxå så att det ligger kvar, men jag tog tillfället i akt att få sy något och bli av med ett tyg som jag varit lite ambivalent till...det på utsidan med gröna, blåa och gula nallar på moln (köpt på Ohlssons tyger), men till detta ändamål blev det toppen!
fodrad med två lager vadd på framsidan och ett lager på baksidan, eftersom jag inte hade mer än så och för att han oftast ligger på rygg och då blir man ju inte så kall om ryggen!
Använde ett 55cm klänningsblixtlås i ena sidan så att man enkelt kan ta i och ur en slumrande bebbe, tryckknappar på axelbanden.
Resultat: nöjd, den verkar passa och det är ju bra! ...kunde ju alltid åkt och köpt mer vadd till bakstycket men jag tror det duger

Inga kommentarer: