fredag 30 november 2007

skötbädd


Har länge tänkt sy denna men det var först förra

lördagen jag kände ett stort behov. Vi hade varit på bebissim och tog en tur i stan' eftersom det var lördag. Hamnade på en liten trevlig restaurang och där bestämmer sig lilleman för att maxa blöjan!! (ok, tur att det inte skedde i vattnet någon timme tidigare!) vi hade bara en handduk med oss som han fick ligga på på golvet på toa medans jag bytte...DÅ bestämde jag mig!

Hade som sagt mycket egentid i söndagskväll så jag slängde ihop denna skötbädd i vaxduk...den riktigt vaxiga sorten, heter kanske något annat, vävplast?! fodrad med en skumgummidyna. Tryckknappar i hörnen för att fästa en handduk (ikea 30x40 tror jag). Tänkte först ta plastad frotté men det blir ju överflödigt när jag har skötmadrassen under!

2 kommentarer:

Kaja sa...

FINT! Det är därför jag älskar att jag kan sy. Rätt som det är så behöver man något OTROLIGT mycket, fast man vet att den bara kommer att användas under en kortare tid och är inte villig att betala en förmögenhet för den. Dessutom vet man nästan alltid exakt hur den ska se ut!

Kanonfin vaxduk förrexten, skulle tro att det är samma som pryder vårt köksbord!

Anki på sytt/vurm sa...

Jättepraktisk!
Jag har bytt många blöjor på skitiga golv och funderat på att sy nåt liknande...
Men nu är mina barn såpass stora att jag inte längre behöver...