lördag 3 november 2007

stokke tillbehör

Utan bygel och ryggstöd, till äldre barn kan man fästa ryggdynan så här! (ovan)
Med bygel, utan ryggstödet, fäster man ryggkudden så här (ovan).
Till bebisen; både bygel och stokkes bebisrygstöd, så har man ryggdynan så här (nedan)!
Till bebisen; både bygel och stokkes bebisrygstöd, så har man ryggdynan så här (nedan)!

Sydde tillbehör till vår stokkestol i vaxduk eftersom de bara säljer dynor i bomull....man kan ju undra varför, när små barn som äter blir kladdiga monster!

Material: Vaxduk, till sittdynan använde jag en 2cm tjock polyeter-skumdyna samt tjockt vadd mot rumpestumpen. Till ryggstödet använde jag tjockt vadd 2 lager, samt tunn polyeter emellan. Kardborreband och kantband.
Resultat: mycket nöjd!
(har mer material, (har även ikeas gröna vaxduk med små vita prickar) och syr upp på beställning)
Vill du beställa? Här hittar du ikeas akrylatväv, andra förslag på var du kan hitta akrylatväv är på Åhléns tygavdelning. Det går åt 70cm till en rygg och sittdyna. Om du själv har något tyg eller akrylatväv du vill ha en personlig dyna i, går det bra att skicka så syr jag upp!

11 kommentarer:

Elise sa...

den her var jo super; jeg sydde også noen når stines sønn var liten, men den ble så utrolig dum at den aldri ble brukt. i tillegg var vel ikke akkurat mitt tygvalg like bra som ditt... kunne tenkt meg sånne i marimekko uniko...

Anonym sa...

Hej! Vilken fin dyna! Syr du fortfarande upp på beställning?

Anonym sa...

Hej! Vilken fin dyna! Syr du fortfarande upp på beställning?

Anonym sa...

Jättefin dyna.

sandra sa...

Hej hej !!! Syr du fortfarande dynor till stokke tripp trapp??
Skulle vilja ha ngt roligt tyg som passar en liten kille(ryggplatta och båge)och en lite större tjej.
sandra.ostman@hotmail.com

Therese sa...

Jag vill jättegärna ha 2 dynor, en som e till kille och en till tjej i avtorkbart!
Vad är priset?
eller om man kan köpa mönster av dig om du inte har tid?
maila mig snälla svar snarast! theresewahlgren@hotmail.com

malin sa...

hej hej jag skulle väldigt gärna vilja att du sur en stokke dyna till min lilla kille som precis har börjat äta..:)
mvh malin
malllllan@hotmail.com
0768508845

Anonym sa...

hej hej jag vill gärna beställa en stokke dyna till min lilla kille som precis börjat äta..
mvh malin
malllllan@hotmail.com

Anonym sa...

Jättefin dyna! Vad tar du för sitt och ryggdyna i vaxduk?
Mvh Cissi
cecilia_nielsen@hotmail.com

Anonym sa...

Jag är oxå väldigt intresserad av att beställa om du fortfarande syr upp dynor. Maila mig gärna: idadidas@hotmail.com

Anonym sa...

Hej
Skulle gärna beställa dynor om du fortfarande syr upp?! Vd tar du för dem? Annars är jag intresserad av mönstret om du inte har tid.
Stella@sjoeb.se
Med vänlig hälsning,
Stella