söndag 6 april 2008

sweatshirtbyxor


Eftersom tröjan var så kul att sy på min nya maskin, och täcksömmarna blev så dekorativa så passade jag på att sy ett par byxor i samma tygkombinationer. Blev verkligen nöjd med resultatet...dock är det samma sak med dessa som med sweatshirttröja, de var i storlek 80 men blev mycket större än vad jag upplever att storlek 80 är i butikerna på stan'. Men bättre med för stort än för litet när man lägger ner mycket tid och möda! Det blir ett tufft joggingkit till vår/sommaren!
Tyg: diverse Stoff och stil bitar och årgångar
Mönster: Ottobre 6/2006, valde att ha gröna tryckknappar med kappa i stället för kardborreband på fickorna
Sömmar: samma som för sweatshirttröja, men denna gång sydde jag alla sömmar med den gröna tråden för att jag orkade inte trä om maskinen när jag ändrade från täcksöm till overlocksöm mm!
Resultat: japp, mycket nöjd med dessa med, förutom att de just nu är lite stora! Men de blev så fina att jag funderar på att antingen sy ett par till i storlek 74 eller ett par i storlek 80 utan sömnsmån!