fredag 9 maj 2008

Tetra & torktrasor

Har länge tänkt sy en tetra-grunkförvaring men inte tyckt att jag har haft den lilla extra tiden...men den tog inte alls lång tid att sy och kul var det! Nu har jag stoppat i mina brodertrådar, nålar, trådsax mm som behövs när man broderar öga-nos-mun på mina kalikåfilurer....måste ju ha något att göra på bb om det blir för mycket dötid när kotten ligger och sover! =)
Maskinval: vanlig raksöm på D1


Igår var jag super irriterad/arg på någon så jag sydde dessa för att få gasa ordentligt på overlocken!! Lite roligare torktrasor till bebben än ikeas vita...och dessutom är dessa i velourfrotté eller vad det kan tänkas heta....samma som haklapparna i förrförra inlägget!

Maskinval Lapparna: overlocken; söm nr 18 4-trådig overlock (inställning: 50-40-30-44) steglängd: 1,0, skärbredd: ca 5.8 8 (ungefär i mitten mellan 5.5 och 6.o)

3 kommentarer:

Jes sa...

Vilken söt, såna måste jag oxå sy, när jag har tid över :)

OttoPippi sa...

Oh så söt och fin! Eget mönster? Himla behändigt att ha småpryttel i iom att den står av sig själv! Fiffigt och snyggt!

KlaramedK sa...

Kul att ni gillar den! Nej, jag hävdar inte eget mönster som jag sett att en hel del gjort när denna svämmade över på sysidan, det är icakurirens mönster, jag har en länk till den i spalten till höger under "mönster på nätet" kom visst inte med här för jag var för trött igår tror jag!!

15 min är allt som behövs!! =)