lördag 21 juni 2008

gripboll modell STOOOOR

Köpte mönster till gripbollar förra somamren men fick aldrig tummen ur...men nu satt jag vid mitt underbara sybord (ett stort ikea matbord) och klippte ut en massa delar till en stor gripboll för de tyckte jag var bäst storlek på när jag var förbi butiken...men ack det bidde inte en tumme det bidde en enooooooooooorm boll! Förstår inte varför det inte stämmer med mönstret och verkligheten denna blev typ 4 gånger så stor som de stora gripbollarna de säljer i gamla stan'!

Nog testade jag att stoppa varje klyfta med hälften så mycket vadd men då blev de bara som halvtomma skal...så detta blev en fotbolls-gripboll i sann EM anda...hahaha

Mönster: Kalikå
Material: kalikå, och vadd från ohlssonstyger (megakudde från ohlssons kostar typ 89kr och innehåller 1000g)

5 kommentarer:

Jes sa...

Den blev ju jättefin, vilka fina färger det va.

KlaramedK sa...

tack...men medicinbollsstooor!! hahaha

GOBLIgobli sa...

Gud vilken fin boll!!! Spelar roll om den blev stor, blir nog en bra sparkaboll senare om inget annat. :-D
Var den svår att sy? Har länge tänkt att göra en sån, bland alla mina andra to-do-grejer. ;-)

Anonym sa...

Jättefin boll! Ska försöka mig på en sådan själv snart, har just fått tag på mönstret.
Kan storleken inte ha att göra med elasticiteten i tyget... Du ser ut att ha sytt i velour och i och med att det är så elastiskt behöver man kanske fylla mer för att få stadga.

Såg dina flygplan också, jättefina. Vad skulle det kosta om man beställde ett från dig?

Frida sa...

Åh, kanske va så man skulle använt färgerna!? Randigt ytterst och färger innuti... hm... inte konstigt jag inte riktigt fick ihop mina klyftor till nåt vettigt. Bild kommer i bloggen imorgon eller snart. (E är sjuk).