lördag 23 augusti 2008

bandkantningstips?


Hej bloggvänner och övriga!
jag har en fråga om bandkantning till en klänning i stretchtyg (velour och trikå). Har spanat på gamla barnkläder (i elefanttyget) och där kantas trikån med 2x2ribb, verkar vara helt uttöjd men det funkar ändå. Har någon testat?

-kan man använda trikåkantband ananrs, eller rekommenderar ni att jag klipper remsor i vanlig muddväv (1x1ribb)??
-Någon som vet var man kan köpa vit 2x2 ribb...behöver den typ ASAP!?

jag hade tänkt( om det kan funka i svängarna) testa min bandkantningsmojänd för 40mm remsor till overlocken men det är ju alltid trevligt med lite experttips före jag skrider till verket!! hatr ingen aning om den funkar till töjbart tyg heller!

Skoj är det i alla fall att sy en liten klänning!

4 kommentarer:

Hello sa...

Alltså jag har ju ingen bandkantningsmojäng, men jag skulle klippt remsor av vanlig muddväv och kantat med. Klänningen ser jättefin ut!

Har du sett att gekko precis lagt upp en liten tutorial om bandkantning med cover pro?

Lycka till!

KlaramedK sa...

muddvävsremsor är ju bra men tar ju sådan tid att nåla-sy-nå¨la-sy!

tack för tipset måste gensat kolla in

Botilda sa...

Jag tror att Jofotex har 2x2-ribb. Har för mig att det fanns i samband med uggletyget – och då finns det nog att hitta fortfarande. Ring Johnny och kolla.

KlaramedK sa...

Tack Botilda! jag kom på det med, beställning är gjord!
...men det hade ju alltid varit önskvärt med en fysisk butik i närområdet