lördag 2 augusti 2008

Elefanter

Semestern avslutades med en sväng inom Jofotex för att hämta mina förbeställda elefanter i 3 färger..... Jag som är van vid stoff och stil blev kanske inte jätte imponerad av butiken så den gick jga igenom på 20-30min, eftersom vi hade lite bråttom så skulle jag ju mest in och hämta elefanterna.....men min beställning verkade vara borta med vinden! IGEN!! Lite konstigt kan jag ju tycka att den blivit förbisedd en gång till trots att jag flera gånger dubbelkollat att den skulle finnas för avhämtning av mig i slutet av Juli...så nog är jag en smula någonting på JoFo! Så nu börjar jag fundera på om det kan vara så att om man vill ha dessa retrotyger som man förbeställer enligt konstens alla regler, att man måste åka ner på något sätt (vi har ingen bil!) och säkra sitt förbeställda tyg personligen så fort det kommer till butiken!

Som en truppare brukade säga till oss när jag gjorde lumpen för 10 år sedan..."en gång är ingen gång, två är en gonggong"!!

...trist bara att jag inte har någon möjlighet att hämta hem kommande tyger....eller ens mina förbeställda tyger som "tagit slut" och skall nytryckas och komma in igen....hmmm...

5 kommentarer:

an.lo sa...

Jag fick mina tyger skiade till mig därifrån, mycket smidigt. Levererades på mindre än en vecka.

Hello sa...

Du har ju verkligen otur! Första gången mejlade jag och allt fungerade supersmidigt. Det kom med posten bara någon dag senare. Och det som blev restat kom någon vecka senare. NU (jag var där igår) hände dock samma som för dig... Jag hade mejlat med Jonny och han skulle lägga undan elefanter och lite röda ugglor - borta med vinden! Fick dock med mig några meter av de bruna som det fanns kvar av samt av den första provtryckningen av de röda, så de var lite defekta och därmed lite billigare. Och det var förstås inte värre än att det lätt går att leva med.

Hoppas du (och jag) har bättre tur nästa gång. En stor lapp med min nya beställning på gröna och gula elefanter sitter på fönstret bakom disken!

KlaramedK sa...

Tack för visat deltagande!! =)
jo, skcikat har jag oxå fått och det blir alltid något tokigt...därför vill jag helst hämta personligen, men det är svårt utan bil och med bebis vid tutten!

Satt ooch funderade just på att be Johnny skriva ett plakat och sätta upp på kontoret med min beställning! hahaha

Hello är du ofta förbi Jofotex tros? ...man måste ju fiska lite! =)

Hello sa...

Hej Klara!
Jag bor ca 40 mil från Jofotex, så nej, det är jag inte ;) Det här var första gången. Men vi åker ofta däromkring på semestern på väg till tex Öland eller Skåne, så nu när jag visste om att det fanns, så var jag ju tvungen att tvinga med mig familjen dit :)

KlaramedK sa...

Haha, så gjorde jag med på vägen tillbaks till tokholm från semestern i skåne!

=)