fredag 5 september 2008

70tals byxa i stretchfrotté


snygg knapp eller hur?1




Eftersom jag tycker det är trist och bortkastad tid och tyg att bara sitta och testa olika mojänger, i detta fall min bandkantare för 40mm remsor så passade jag på att sy ett par retrobrallor i stretchfrotté till lillpågen!

Material: stretchfrotte från gömmorna, mudd från tja jag vet inte, ohlssons kanske...knapp från min lokala knappaffär
maskinval: pfaffen till det mesta
resultat: jag kan inte säga att jag är helnöjd, men så var det oxå test av mojäng....när jag körde med diff.matning 1,5 blev det snyggt...tyvärr testade jag först framtill så där blev det nog sämst men men man lär så läng man lever!! annaras tycker jag att det var en snygg färgkombo och jag gillar byxdressmodellen!

6 kommentarer:

Strömming sa...

Snyggt!!!

OttoPippi sa...

Jag älskar den!!! Så läckert med orange och turkos.... det måste jag komma ihåg :-)

KlaramedK sa...

Tack!! Man blir alltid såå glad av lite berömm!! ;=)

Frida sa...

Inte nog med att du kan sy, du har supergröna fingrar också! Gröna frodiga blommor bakom den söta, söta kotten.

Anonym sa...

Åh, mysigt plagg och en riktig liten goding som kläderna sitter på!
Mmmm...

/Ia

Thea sa...

Å vilka fina byxor och härlig kombo. Snygg kantning! Var det svårt att göra svängarna i axelbanden? Det brukar jag tycka är toksvårt. JAg msåte säga att jag tycker du fick till det jättebra - ännu bättre för att vara första gången!