onsdag 26 november 2008

stokkedyna


Fick en beställning för ett bra tag sedan på en stokkedyna till en barbarpapparosa stokkestol. Så här blev den! Jag vet inte vad som hände men jag fick hjärnscläpp när jag skulle sy den, hade klippt ut den klart osv men så helt plötsligt skulle jag börja ändra mitt fungerande mönster!! KOKO liksom!! ....så jag har nu sytt två stolsdynor, den första stämde inte mönsterpassningen på, och det blir ju snyggast så därför klippte jag till en ny (det var här jag började ändra!!). Mönsterpassningen blev bra men varför skulle jag sy den lite för tight?!?!?!?! ...resultatet blev att den sprack lite i sömmen baktill när jag krängde på den på stolssitsen 4 e gången!! ...efter att ha varit på ikea i helgen och köpt mer prickigt tyg kan jag nu, om jag inte somnar ikväll, sy en tredje och sista dyna!!
Ryggdynan blev bra, ändrade inget här!! ...men mitt vadd var tjockare än tidigare så den är ganska bullig, men det plattas ju till efter lite användning.
...stackars min kund, men nu ser du i alla fall att jag har sytt till dig!! :=)

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Tack för inspirationen! ;-) Här finns det en stocke-stol sedan länge men utan dyna. Vad det är svårt att ta sig tid för en del saker. Nu är min ursäkt att jag väntar på landskapstyget i vaxduk.

KlaramedK sa...

ojoj, skall det komma en vaxduk med landskap nu! Kul
...fast det är ju lättare att sy denna dyna i akrylatväv....

Mimmi sa...

Jag tror att det skall dyka upp behandlad landskapstyg. Det var nog tänkt att det skulle ha kommit in för en tid sedan men det var nog strul med leverans på detta också. Mitt huvud var tomt när jag skrev inlägget och jag hittade inte orden - PVC-behandlad bomull är det nog tänkt att landskapets skall vara :-)

KlaramedK sa...

låter som akrylatvävsdito!
har du någon aning om priset? kollade på jofotex men såg inget om detta tyg.

Mimmi sa...

Vet inget om priset - men det har kommit nu iallafall :-D

http://kokalal.blogspot.com/2008/11/kolak-kolak-i-plastat-landskapstyg.html

KlaramedK sa...

149kr, sambon var där för ett bra tag sedan och hämtade hem min gamla beställning...bra med tjänsteresa ibland!