onsdag 10 december 2008

landskap


Landskapstyget i förädlad form! 
En raglantröja i lite snävare modell för jag ville ha en tröja som inte var allt för vid så att Alfred kan ha en större tröja ovanpå utan att det blir för knöligt under, för jag kommer ihåg att jag verkligen avskydde knölande tröjor under vinterkläderna när jag var liten...så jag tänker att är man mitt barn och bara 1,5 år drygt och inte kan prata än så att man begriper då MÅSTE det nästan vara så att protesterna vid påklädningen av tjocktröjor mm bero på knöl! 

Unge herr mannen kunde inte låta bli att låta mamma fota i lugn och ro utan pekaade på allt kul på tröjan och fråga vad det var "DÄÄÄ"? På sig har han en tröja i stretchfrotté som jag inte hunnit blogga om men det kommer när jag får en egen dator som funkar...jag har ju drabbats av ett haveri, suck.

Material: landskapstyg från Jofotex och ribbad mudd från samma ställe!
Mönster: Ottobre(d), strlk 74 på bredden och storlek 80...eller var det 86??? på längden. 
Maskinval: Vanliga maskinen för att tråckla ihop och overlocken till allt annat. 
Tillbehör: använde den otroooligt roliga bandkantaren till hals och ärmmuddarna, sydde fast med smal täcksöm, 2 nålar.

2 kommentarer:

fias pyssel sa...

´Va fin tröjan blev! Hoppas det inte blir något knöl nu!

KlaramedK sa...

japp, knölfritt!