söndag 7 juni 2009

nya tyger

tunn stretch jersey med gulliga elefanter...jag gillar nästan alla tyger med elefanter!! ;=)
tryckt poplin i rött/vit och blå/vitt...som ni ser!

Det här tyget är jag extra nöjd med, billigt (hyfsat i a f) och så himla fina glada sommarfärger!! ...dessutom är jag nästan 100 på att Polarn o.Pyret hade kläder och filtar i detta tyg före ett år sedan eller så! ..köpte mer än jag har plats med så nu måste jag sy sy sy!

Lakansväv med tryckta retroblommor, brunt, gult eller rött.....det är verkligen retroblommor, har en gammal sybok från 70-talet där dessa blommor förekommer som påslakan och applikationer!

3 kommentarer:

PajaS sa...

Jättefina tyger! Alltså, jag är också nästan bombis på att...iaf något märke sytt i det tidgiare! Du har köpt det på Ohlssons va? Jag måste nog in och handla lite. Härlig kvalité var det också!

Ska bli spännande att se vad du syr av det!

Anonym sa...

Jag tycker det är svårt att hitta fina tyger.
Får man fråga varifrån de är?
Tack för en inspirerande syblogg.
/Catrin

Mirrezz sa...

de flesta tygerna ser ut att vara fr stoff och stil