torsdag 4 mars 2010

inget särskilt

Idag har jag hunnit söka ett antal jobb, då måste jag självklart belöna mig med lite textil verksamhet! ;=)
ett antal UFOn (unfinished objects) skall färdigställas, mönster skall ritas till en beställning, stokkedyna tillverkas....det finns att göra!

-----
igår var en trevlig dag, tygbytar-lunch med Hello. De var första gången vi träffades och vi pratade om allt möjligt, självklart om tyger oxå! Det var i alla fall smidigt att sambeställa tyger från Jofotex, så slapp vi både frakt och fick 10% rabatt! H var hygglig och shoppade lite åt mig på syfestivalen som gick av stapeln i februari, molntyg från Jnydesign



Efter den goda meze lunchen slank jag in på Ohlssons tyger och botaniserade bland stuvar och löpmetrar, det blev några fynd! Tyget med flickorna på knep jag hela 2m av!




(det gröna tyget heter "kiwi" av Alice Kennedy för timeless treasures Fabrics, mönster #trio-c 5667....tänkte det kan vara bra att notera före all information blir uppstyckad i div. syprojekt!)

7 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

åh vad jag önskar att jag bodde nära ett tygvaruhus...suck...
flick-tyget var verkligen jättefint!!

Hello sa...

Åh, vilka fynd du gjorde! Nyckelpigorna ska jag spana efter på måndag!

Jag kom inte hem förrän 22 (!) och jag tror banne mig jag var mätt ända hem! Tack för en trevlig lunch! Vi gör om det!

KlaramedK sa...

Förra veckan blev det inga fynd alls på Ohlssons, så igår var en bra tygdag :=)

Skalbaggarna/nyckelpigorna fanns i många olika färger, vitt, marin, rött, ljuslila,turkost,(barntygerna på entreplanet)

hahaha, jag var oxå totalt proppmätt fram till frukost idag! Det var nästan att jag kände mig höggravid när jag traskade hem!

Gör gärna om det igen, jag med!

Anonym sa...

Wow, vilka fynd! Har du några nyheter ang. klämmor? Om du tittar in hos oss så har vi något till dig...

Hawk and Weasel sa...

Åh, Ohlssons. En gång i tiden jobbade jag på deras lager i Umeå och hade första pax på alla stuvar som kom in..! (Och en smula rabatt på det.) Gissa om jag fick ut mesta delen av lönen i pengar eller tyg?

Vilka fina fynd - vad ska du göra med dem?

KlaramedK sa...

ååå tack mysigtdesign, jag bockar och bugar!! :=)
...inget nytt om klämmor just nu, måste räkna alla o-ringarna, men sen!

....
jobba på ohlssons låter farligt!!
Fynden skall nog förädlas till näsduksfodral till Liljewalchs, solhattar kanske,om jag hinner sy före det blir höst igen! :=)

KIND BY NATURE sa...

I really like them:-)