måndag 3 maj 2010

elefantkläder

sista delen i en beställning jag fick för alldeles jättelänge sedan! Dessa kläder har turnerat lite i sverige, när jag skulle lämna över dem så var de puts väck borta....misstänkte starkt någon som är kortare än 1m! ;=)
Tillslut kom de fram och jag la dem i ett paket som fick ligga och mogna i en väska!! Ja, jag känner mig otrologt tankspridd det skall medges! Nu skall de väl vara hos mottagaren så jag kan blogga lite om dem!

Mönster byxa: testade nytt mönster från ottobre som skulle vara lite smalare än mina vanliga vida muddbrallor, det blev även knapphålsresår i midjan för muddväven tog slut.



Mönster: Tröja, "eget" i strlk 98 (förstorat och modifierat från ottobres Rille t-shirt). ärmarna är avkortade 3-4cm och istället har jag satt en längre mudd som är upp/nervikbar.
material: muddar från Stoff och stil, elefanter från jofotex första elefantomgång. Tycker att de är nästan de enda trycket som de har lyckats med, de flesta andra blir dassiga och trista efter några tvättar, dåligt med tanke på priset och att andra lyckas trycka tyger som ser lika fina ut tvätt efter tvätt!
maskinval: overlocken till det mesta, inga konstigheter. Halsmudden blev av muddrullåtyp, testade först med bandkantaren men tycker den blev för smal med tanke på att ärmmuddarna var breda.

6 kommentarer:

Anneli sa...

Jättefina, särskilt byxorna blev väldigt tuffa i elefanttyget!
Kom gärna in i min blogg och tävla om PingPong kläder!

erikaa sa...

cool kotten kommer bli i elefanterna!

Fia sa...

Snygga! Håller med dig ang. Jofotextygerna, fast jag tycker att de lyckades bra med ugglorna. Elefanterna är det nästan bara de röda och gula som håller färgen...

Det jag stör mig på är kvaliteten på interlocken: besvärlig variant som det lätt blir hål av nålen av, oavsett ny nål, rätt nålsort etc etc..

Detta har gjort att jag inte sytt så mycket i tygerna som jag önskat...tyvärr

Anki sa...

Jättefint set! Elefanttygerna är verkligen helt underbara, har lite olika färger som jag går å klappar på då och då :-)

KlaramedK sa...

Tack för kommentarerna!

Fia, jag köpte alla färgerna första omgången, röda, gula, bruna, gröna och jag tycker de håller tvätten bra, även ugglorna men de är ju mest vita!

Skall dock göra ett stort returpaket med tågtygerna bla idag för vad skall man med tyger som inte håller måttet!

Fler borde göra likadant så att de gör bättre tryck!!

Linda sa...

vilket nummer av ottobre kommer byxorna ifrån?