torsdag 17 februari 2011

sysugen

efter massproduktionen så är jag rätt sysugen...men oj va jag känner mig förvirrad, finns ju sååå mycket som jag vill sy NU, till mig, till bebisarna, till stor- och lillbus, till kompisar som beställt....gamla UFOn att göra klart....började faktiskt på ett spjälsängsskydd till lillbus i ladskapstyg för ca 2,5 år sedan som inte blev klart för han slutade med spjälsäng före jag fick tummen ur!!

....sedan har jag lite gardiner till nya lyan som skall sys till, sådant känns så trist nuförtiden men det blir ju fint i rummet när det är gjort....om man bara sätter upp gardinstången oxå! ;=)

bäst att sluta sitta vid datorn och öppna syrummet...dvs min fd klädkammare och njuta av tyger och färger....och då tänker jag på syfestivalen som jag missar i år.....suck....hade behövt mer rosa och lila tyger eftersom Storbus tycker "det är mina färger"! ( ZNOKs rosa vikingar,grodor i lila och turkost....JNYs rosa eller lila moln kanske, "vilda djur" i cerise, turkost och grönt..Mjukatygers jersey retroringar i turkost och orange....ja listan kan göras lång...tygkontot har fått lite + från konsthallen...men ska man är frågan?!?)
Lillbus har grönt och orange som sina favoriter!

Inga kommentarer: