onsdag 26 mars 2008

en liten rapport...

Hej alla som är här och kikar in då och då, det har varit lite stiltje på bloggfronten just nu, men jag har använt tiden till att sy flygplan, dykfickor och näsduksfodral. De senare på min overlock och när man sitter vid den och njuter så har man inte tid att uppdatera så mycket på nätet!

Overlocken går som smort och jag kan nog påstå nu att jag lärt mig trä och fixa med de första 20 sömmarna. Den är verkligen användarvänlig, inte mycket krångel någonstans och det är enkelt att justera maskinen mellan olika sömmar, täcksöm, kedjesöm, overlocksömmar mm mm. Mest handlar det om att flytta/sätta dit/ta bort olika nålar och antalet trådar för de olika sömmarna, fälla ner/upp kniven och/eller sätta på/ta bort en "converter" på den röda trådföraren. mycket enkelt!! Infon om de olika sömmarna får man i LCD displayen så man behöver inte gissa vad som skall göras eller något sådant.... Jag har heller knappt behövt justera någon trådspänning, ingen diffmatning, endast lite var jag vill att kniven skall skära i tyget för vissa sömmar och tyger men det görs enkelt med en liten ratt på vänstra sidan av sybordet. Jag är verkligen såååå nöjd och kan varmt rekommendera alla som går i overlocktankar att köpa denna maskin...och gör det då från england för att få ett bra pris!! (kolla mitt inlägg från 28/2-08 här)

Inga kommentarer: