lördag 8 mars 2008

går som smort

ytterligare en vecka med förkylningen, som blivit den värsta bihålsinfektion jag någonsin varit med om, trodde ansiktet skulle explodera och tänderna trilla ut i tisdags-torsdags, så inte har det blivit mycket testsytt på nya kompisen. Igår kände jag mig lite piggare en stund och testade flatlocksömmarna, smal och bred, och ojojoj va thusigt det blev!! testade både i lakansväv, manchester och lite stretchigt halvtjockt tyg, perfekt resultat utan att behöva ställa in något,vare sig trådspänningar eller differentialmatning!! =) Skönt för jag blev lite orolig när jag läste att man kanske var tvungen att ändra diffmatning när man sydde eftersom resultatet beror på nål, tråd, tyg....men som sagt det verkar fungera hur bra som helst med automatiken!!
..och den matar och skär jämt och fint, i både låga och höga hastigheter!!

orkar inte lägga ut bilder just nu på sömnadsprover, var bara tvungen att uppdatera lite i bloggen, det är så trist när man inte orkar blogga på en vecka, men så är det när snordimman är för tät.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Klara!
Vad jobbigt att vara så sjuk när man har köpt en ny maskin. Jag är också jätteinne på att införskaffa din maskin, men har inte riktigt vågat än. Jag har skickat mejl till dig om den i veckan men jag förstår om du inte orkat svara. Hoppas du blir bättre snart! MVH Kristina

KlaramedK sa...

Hej hej,
jo, det är trist att vilja sätta sig vid sin maskin men inte orka annat än att krypa ner i sängen!

Kul att du mailat, men jag har inte fått något i inboxen från någon Kristina! antar att du skickat till min klaramedk@live.se adress?

skall kolla mailen igen, så att det inte hamnat i skräpkorgen, men jag tyckte den var tom igår i a f.

Anonym sa...

Hej Klara!
Ja, jag har skickat till klaramedk@live.se-adressen (åtminstone tror jag att det var det jag gjorde?!), men jag ska kolla igen när jag komemr hem. Är just nu på mitt jobb på förl. /Kristina

Anonym sa...

Hej Klara!
Nu har jag kommit hem från jobbet och jag har skickat mejlet på nytt till dig. Får se om det funkar denna gången./Kristina

KlaramedK sa...

Hej igen,
jag skall kolla min mail NU!