måndag 7 juni 2010

sommartröjor

Det har blivit lite nytt i sommargarderoben till Storbus när jag varit hemma och tagit hand om min sjukling, sommarförkylning med feber...han pysslade pärlplattor och jag sydde tröjor. Så satt vi och pratade med varandra och kollade in vad den andra pysslade med lite hele tiden "är det tröjor till mig?" frågade han hela tiden.

Eftersom jag syr flera på en gång så tar det ju lite tid, i fredagskväll tyckte ungen min "gå och sy tröjor nu mamma"!


Det blev en långärmad raglantröja i tunn jerseytrikå, enfärgade ärmar och mönstrad fram och bakstycke i storlek 98.
så blev det en t-tröja med korta ärmar, rosa "farmer" tyg från JNY och turkosa ärmar samt ett slags förlängning i turkost nertill så det ser ut som två tröjor ovanpå varandra.

Storbus låg och feberslurade i soffan i lördags utan tröja och när denna var färdig satte han på sig den och fortsatte sedan sova och hade den resten av lördagen, sov i den och busade i den på lekplatsen på Rosendals trädgårdar i söndags. Han ville inte ta av den så att jag kunde ta en närbild på den, så det får bli efter tvätt!

6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Så mysigt det låter med att pyssla tillsammans :-) :-) Tröjorna blev jättefina!!!

Förresten, vad har du för mall till din blogg???? Den är jättefin tycker jag :-)

KlaramedK sa...

Ja det var riktigt mysigt att pyssla och se hur han la ett helt hjärta med stora pärlor alldeles själv, trots lite feber mm!!

får återkomma med mallen...är det typsnitt mm du funderar på? 3-kolumnersbloggen hjälpte ju du mig med!! :=)

KlaramedK sa...

Arial är typsnittet i alla fall....
bloggmallen har jag inte riktigt hittat vad den heter....hmmmm

Anki sa...

Mysigt att pyssla ihop, brukar göra den här oxå fast lillkillen vill inte pärla riktigt så länge som jag vill sy... Vad snyggt det blev med den turkosa kanten nertill å de turkosa raglanärmarna!

Hello sa...

Vilket bra betyg till tröjan! Och inte så konstigt, så snygg som den var! Härliga storbus. Skönt att han är frisk igen!

KlaramedK sa...

Tack Anki och Hello!

Min 3 åring gillar rosa och och det tycker jag att han skall få ha då! :=)
Tyckte det blev lite mer attityd med de turkosa ärmarna...det finns ju samma turkosa färg i mönstret.