måndag 7 juni 2010

Ebay helg

Tuff mönster-surfningshelg för mig, så fort jag haft en ledig stund har jag letat och kollat på häftiga, snygga klänningar från förr, jag har fastnat för flera 60-70-talsklänningar och bäst av allt är ju att jag hittat flera i min egen storlek, faktiskt exakt mina mått dessutom, vilket jag inte hittar idag! :=)

..tror dock itne jag hinner få till min sommarklänning före semestern, ...kanske blir det semester med symaskinerna i år igen, jag känner redan att jag kommer ha svårt att inte sy i nästan 2 månader, vad gör man då på kvällarna när barnen sover?? (titta på tv är inte min grej)

Nåja jag skall lägga ut lite bilder på mönstren jag har hittat, här är några det kommer fler när jag har fått dem med posten! Nedan är nog mina favoriter, den första skulle jag vilja göra som en jacka/kappa, men den är en storlek för liten fast jag tänker att man borde kunna förstora den eller ta extra mycket sömnsmån.
De andra klänningarna gillar jag för att de har någon rolig detalj, knappar, stor ficka, snygg halsringning och enkelhet och de verkar vara gjorda för min figur,men det återstår ju att se!


7 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

Åh vilka härliga mönster du kommit över, lycka till nu!

KlaramedK sa...

Tack tack, jag ser med spänning fram emot att få träffa dem!

Hello sa...

Så fin du kommer bli!

Kolla mejlen, också!

OttoPippi sa...

Skitsnygga mönster!!! Det skall bli väldigt spännande med resultatet!

KlaramedK sa...

Tack!!

Nu skall jag bara hitta RÄTT tyg till klänningarna men jag tror jag syr i något jag har hemma först för att kolla passform mm...

Är oxå nyfiken på om verkligheten kommer se lika snygg ut som teckningarna

Anki sa...

Vilka fina mönster du har hittat! Ser fram emot att se resultatet :-)

Anonym sa...

Ohlala!! superläckert, lånar du ut eller dito? :=O

/thea