söndag 13 juni 2010

summering vårutmaning

Läste just på Singhs blogg att vårutmaningen är över, Oj tänkte jag, var tog våren vägen?! jag har ju precis börjat sy till mig!
Det blev i alla fall en omlottröja, två tunikor och ett mönster på 3/4dels byxor som skall sys i linne, jag började sy en pintuck-klänning til mig, men den var för stor den med så den flyttar till en väninna, ...bra för jag slipper sprätta och anpassa och kan bara klippa ut en ny och försöka igen..

Jag är på G att sy följande:
en sommarklänning i prickigt tyg
en ny pintuckklänning
linnebyxor och kanske i chambrey om de sitter bra
Linne i något kul tyg jag har hemma

Summering: hade det inte varit för vårutmaningen så hade jag kanske inte kommit loss och börjat sy till mig som jag tänkt i sååå många år! Jag har även upptäckt att det går att hitta roliga mönster på klänningar som är min stil, om man skruvar bak tiden till 60- och 70talen....i och för sig har jag nog tyckt hela livet att jag är född på fel årtionde men nu kan jag ju i alla fall sy klänningar till mig som jag känner mig hemma i!!

vårutmaningen har satt fart på mig, TACK för det! jag kommer fortsätta sy till mig och andra vuxna som vill ha unika plagg. KUL!!

Inga kommentarer: