fredag 29 februari 2008

hur kunde jag missa....

Ännu en mer eller mindre sömnlös natt....nu har jag för en gångs skull surfat runt lite på sybloggar och barnvagnar i väntan på soluppgång.....typiskt, hur kunde jag missa sambeställningen av storleksetiketterna som Jes fixade?! Hade verkligen behövt de där i strlk 6-12 månader-etiketterna mfl "månadslappar", och vad jag förstår så lyckades hon få till ett riktigt bra pris oxå eftersom det var sååå många som beställde vilket det inte var i höstas när jag fixade en sambeställning.
(...missade kanske för att jag är gravid och för att det var en evighet sedan + lite till sedan jag sov sist, så jag har inte riktigt orkat att surfa runt på sybloggarna...skulle funnits någon djungeltelegraffunktion som meddelade en om sådana aktiviteter...)

...och nya namnlappar hade jag oxå behövt, har kanske inte tröttnat på "KlaramedK" men jag har tröttnat på pikarna jag fått från olika håll och folk som på skämt säger sitt "NamnmedN" på mitt vis. Tänk jag har hetet Klara i snart 31 år och det är ytterst sällan som folk faktiskt skriver mitt namn med K och inte C....därför kallade jag mig för KlaramedK (utan mellanslag) eftersom jag alltid får säga det när folk skall skriva upp vad jagheter....räknade dock inte med pikar från vuxna människor....så nu ligger mina KlaramedK-lappar nästan oanvända, har dem bara på sån't som skall användas här hemma.
har funderat ett tag och tror att jag skall "heta" [DUo.JAG] lagom neutralt och genererar förhoppningsvis inga dumma (ursäkta uttrycket, men jag är faktiskt less) kommentarer,...om jag bara kan bestämma typsnitt och färger, svåra beslut när hjärnan står stilla! skulle ju helst vilja ha vikbara på mitten och lite mer orginella än standardlapparna på minanamnband, men det är visst ganska dyrt har jag hört, så det får kanske vänta lite.

Idag kommer min tillökning i symaskinsfamiljen, förstår bara inte hur jag skall orka hälsa den välkommen upp ur lådan....kan man köpa en burk sömn?

12 kommentarer:

Mari sa...

Angående det där med NamnmedN; det spelar väl ingen roll? Kan man stava ett namn på olika sätt är det väl bra att påpeka det? Jag tycker att KlaramedK är fint.

//Mari utan E

Botilda sa...

Jag gillar också KlaramedK!

Och jag har just burit hem min nya familjemedlem... Fast jag får vänta till på söndag med att packa upp den eftersom jag alldeles strax åker bort över helgen. Handboken får dock följa med ;-)

Säg till om du hittar nån som säljer sömn! Eller ännu hellre, tid.

KlaramedK sa...

ÅÅ va ni är gulliga! Det värmer när man känner sig trött och nere...ond cirkel kan man säga.

Grattis B till nya kompisen! jag fick min vid 0930 idag, satt och försökte trä den när jag var för trött, kul resultat kan man säga hahaha!
vad blev det för kompis förresten?

Anonym sa...

Hej KlaramedK!
Detta är Wallentin med W, 2L och inget e på slutet.....:)

Jag diggar dina lappar och hoppas att du behåller dem...det e ju ett litet eget signum du har.

Nice med din symaskin....glöm nu bara inte bort dina andra älsklingar nu när din nya kärlek har intagit hemmet *ler*

Kram kram

mamman pysslar sa...

Tycker du ska lägga kommentarerna åt sidan.
KlaramedK är ett jättebra namn. Det är ju du helt enkelt!

Katarina sa...

Instämmer med föregående talare! KlaramedK är ett jättebra namn tycker jag!

DUoJAG finns/fanns det väl nåt after beach/ski -band som heter? När jag hör det namnet tänker jag på massa soldyrkare drickandes massa alkohol till hög ljudvolym.

Namnet KlaramedK däremot förknippar jag med massa fina syalster jag sett i din blogg. Behåll namnet och strunta i de fåniga kommentarerna tycker jag! //Katarina med K utan H

KlaramedK sa...

ÅÅÅååå va alla ni (som mailat, lämnat kommentarer här) är snälla som peppar en när man känner sig lite nere och vilsen!

Jag testar med KlaramedK lite till...kanske måste beställa i lite pigga färger i alla fall! ...det är kanske trots allt mer unikt än DUo.JAG, verkar vara andra som använder det på olika sätt...var visst någon film som hette det för ett bra tag sedan med, dock inte som jag hade tänkt mig loggan, men ändå.

Elise sa...

*kram*

jag så ju inte denna tvist innan jag kom til stockholm och mine synspunkt vet du ju redan: jag jättegillar klaramedk! får en at tänka på alla som du som får bokstavera sitt namn og som står up for det.

jag känner en liten kille (10) som heter NIRI. det både skrives och uttales just som det, men han kunde sen han var tre år bokstavera hele derfor at INGEN i hela värden fattar hva hans namn är. inte jag heller til hans mamma skrev ned det till mig...

KlaramedK sa...

Ja visst är det aldeles tokigt med VANLIGA namn som man måste bokstavera! ....när det gäller mina efternamn så verkar aldrig folk uppfatta vad jag heter trots att man artikulerar och pratar långsamt! ...men det har mer blivit en sport med efternamnen, hahahaha

Anonym sa...

Jag tycker du ska fortsätta heta Klara med K, strunta i "lustigkurrarna" som försöker vara roliga.

Jes sa...

Fortsätt med Klara med K jag tycker det är superbra. Synd att du missa storlekslapparna, om jag håller i det nästa gång ska jag komma i håg att kolla om du ska med.

KlaramedK sa...

Ok,ok, jag har fortsätter med KlaramedK (utan mellanslag!...men nu är jag kanske lite petig...eller inte!)